Een borduurkaartje

Voor de maandwedstrijd van Club Cards and More konden we een borduurpatroontje opvragen.  Ik vond het wel tof om te proberen.  Ik had vroeger al wel eens een vlindertje of zo geborduurd, maar nog nooit een hele kaart. 

Ik vond het heel leuk om te doen, hoewel het niet zonder ongelukjes gelukt is...  Ik was oorspronkelijk in het roze gestart, en had 's avonds zitten borduren.  Een andere avond een beetje verder gewerkt, maar... bij daglicht nadien gemerkt dat ik met een ander kleur roze gewerkt had...  Stom hé.

Dan maar heel het motief opnieuw geprikt en herbegonnen, nu in het geel, en enkel dat klosje bij de hand gehouden, geen verwarring meer mogelijk...

En dan is het borduurpatroontje af, maar wat dan?   3D-knippen en plakken is niet mijn sterkste...  Uiteindelijk heb ik gewoon de basis van een 3D-plaatje gebruikt, ik vind het toch zo'n lieverdje!  (Dankjewel Jacobi voor de gratis vellen die bij mijn laatste bestelling zaten!)
Het geheel gemat op groen geëmbost papier en dit dan op een blauw kaartje gekleefd.
 
Bij de blogronde merkte ik dat er op het Borduurkaartenblog een challenge loopt met als thema voorjaar.  Ik wil hier met dit kaartje aan deelnemen.

De gebruikte materialen:
  • knipvel Marianne Design Fun 1393
  • Borduurgaren:
    - geel: Mettler Col 9933
    - groen/blauw: Anchor 1355
  • cirkelmal: Crea-Nest-Lies XXL 21
  • papier en dessinpapier: Boekenvoordeel

Fijn dat jullie weer een kijkje kwamen nemen, ik kijk uit naar jullie reacties!

Creatieve groetjes
Nancy

Reacties

Corrie zei…
Hallo Nancy
Wat een schatje van een kaart, mooi geborduurd en een prachtig patroon, het plaatje is ook zo schattig.
Dank je wel voor het meedoen bij Ons borduurkaartenblog.
Lieve groetjes,Corrie
Anoniem zei…
Leuk kaartje, lief plaatje, mooi borduurtje...:-)!!!
Creatieve groetjes, Gaby
Lenie zei…
Wat een mooie en vrolijke geborduurde voorjaarskaart.
Bedankt voor je deelname bij ons borduurkaarten blog.
groeten Lenie
Hetty zei…
Mooie kaart heb je gemaakt Nancy !!!
Groetjes Hetty
Wil Frutsel zei…
Liefff en prachtig, heel mooi borduurwerkje weer!!
xx Wilma
Anoniem zei…
Wauw Nancy! Ik zie 'verborgen' talent :) Wat heb je dit schitterend geborduurd en zo prachtig gemaakt met het plaatje erbij! Echt een dikke 10!
Groetjes Chantal
carla zei…
Nancy bedankt om op mijn blog eens te komen kijken en volger te worden, altijd leuk.
'k Moest dan ook wel eens komen kijken naar wat jij allemaal maakt en zo te zien komen er verschillende stijlen langs.
Hele mooie creaties, daar kunnen we wat van opsteken, dus ook meteen volger geworden.
Borduurkaarten vind ik fantastisch en ik heb heel veel waardering voor het grote werk dat je er aan hebt. Bij mij zit dat niet in mijn vingers en die ga je (zeg nooit nooit) op mijn blog niet tegenkomen.
Groetjes en tot ziens.
Carla
Kei schattig !
Liefs van Ilse
Margo zei…
Wat een lieverdje ! Heel mooi patroontje zeg !
Groetjes
Margo
Rosina zei…
Heel mooi en super lief dit kaartje Nancy...wat een geweldig leuk borduurtje erop....en dat samen met het cute plaatje....weer een TOP kaartje...


groetjes Rosina
Giny zei…
Wat een schatje, Nancy.
En dat voor de eerste keer weer!
Mooi geborduurd!!

Lieve groet Giny
Ans Gilbert zei…
Hoi Nancy,
wat een mooie borduurkaart, ook het plaatje, gemat op 't groen is heel leuk..Ik heb ook jarenlang geborduurd, alleen gaat dat nu niet meer met mijn handen..jammer genoeg..
Liefs Ans
Trijntje zei…
Hoi Nancy. wat een leuke kaart. Mooi patroontje. Bedankt voor het meedoen bij ons borduurkaartenblog. groeten Trijntje

Populaire posts van deze blog

Rouw- en sterktekaartjes...

Elke donderdag een kerstkaartje... # 2023/17 Challenge Monochroom

Kadoosjes met Pronty Stencils